GRUPS DE LLENGUATGE

Els grups de llenguatge a P3, P4 i P5 pretenen potenciar el llenguatge oral en els nostres infants.

Es fan en sessions setmanals amb mig grup classe.
L’estructura de cada conte generalment és reparteix en 3 setmanes de la següent manera:

-1a. Explicar el conte i assegurar-ne la comprensió a base de diàleg, preguntes i imatges.

-2a. Recordar el conte, memoritzar frases fetes, repassar vocabulari nou (per uns ho serà i per altres no. Hi ha força desnivells de llenguatge entre els alumnes a P3 i també hi ha diferents llengües maternes); treball de son; canterelles o cançons; exercicis de pràxies buco-fonatòries i respiratoris; per imitació i miralls observem la posició dels llavis, llengua,... al produir els sons; posar a la pràctica alguna part del conte que ens suggereixi alguna activitat representativa per l’infant.

-3a. Representació del conte on els nens i nenes són els protagonistes. També, com sempre, es treballen mil altres coses com és: acceptar la frustració quan no es pot ser el personatge que em feia il·lusió, organitzar-nos, etc... El llenguatge s’acompanya de moviment, caracteritzacions amb maquillatge, disfresses...

Finalment es fa una documentació o intervenció sobre paper per tal que quedi recollit a l’àlbum i es pugui explicar a la família.

Cliqueu a la documentació per veure les fotografies del conte dels tres porquets.
https://photos.app.goo.gl/WWtMjMMjXh1eoYQw5